Eğitimde Yapay Zekâ Çalıştayı Gerçekleştirdik

Geçtiğimiz günlerde Maya Okulları'nın ev sahipliğinde, Öğretmen Vakfı tarafından düzenlenen "Eğitimde Yaratıcı Yapay Zeka" çalıştayı büyük bir başarıyla gerçekleştirildi. Çalıştaya, eğitim ve teknoloji alanında uzman birçok katılımcı ve öğretmenler yoğun ilgi gösterdi.
WhatsApp-Image-2024-05-30-at-17.31.39

Maya Okulları Ev Sahipliğinde Eğitimde Yaratıcı Yapay Zeka Çalıştayı

Geçtiğimiz günlerde Maya Okulları’nın ev sahipliğinde, Öğretmen Vakfı tarafından düzenlenen “Eğitimde Yaratıcı Yapay Zeka” çalıştayı büyük bir başarıyla gerçekleştirildi. Çalıştaya, eğitim ve teknoloji alanında uzman birçok katılımcı ve öğretmenler yoğun ilgi gösterdi.

Katılımcılar

Çalıştayda, çeşitli alanlardan gelen uzmanlar, yöneticiler, öğretmenler, üniversitelerden akademisyenler ve eğitim teknolojileri şirketlerinin temsilcileri bir araya geldi. Katılımcılar arasında özel okul öğretmenleri, kamu kurumları temsilcileri ve eğitim içerik üreticileri de yer aldı.

Çalıştayın Temaları ve Tartışılan Konular

Çalıştay süresince yapay zekanın eğitimde nasıl kullanılabileceği, öğretmenlerin işini nasıl kolaylaştırabileceği ve dijital vatandaşlık gibi önemli konular üzerinde duruldu. Yapay zeka teknolojilerinin, eğitim süreçlerine entegrasyonunun yalnızca araç kullanımı değil, pedagojik yaklaşımların da yeniden değerlendirilmesini gerektirdiği vurgulandı.

Teknolojinin Eğitimdeki Rolü

Katılımcılar, teknolojinin ve özellikle yapay zekanın, öğretmenlerin asistanı olarak kullanılmasının eğitim süreçlerini nasıl zenginleştirebileceği üzerinde durdular. Yapay zekanın sadece bilgi sunmakla kalmayıp, öğrencilerin farklı düşünme tekniklerini kazanmalarına nasıl yardımcı olabileceği tartışıldı. Teknoloji ve araç öğretiminin önemi vurgulanırken, araçların derse entegrasyonu konusunun kritik olduğu belirtildi.

Dijital Vatandaşlık ve Etik

Çalıştayda, dijital vatandaşlık ve bilişim hukuku konuları da ele alındı. Dijital okuryazarlığın ve veri kültürünün çocuklara kazandırılmasının önemi üzerinde duruldu. Ayrıca, yapay zeka hallucinationu (gerçekte olmayan bilgilerin sunulması) ve bunun olası sonuçları tartışıldı.

Sonuç ve Değerlendirme

Çalıştayın sonunda, katılımcılar eğitimde yapay zekanın kullanımının sadece teknik bir konu olmadığını, aynı zamanda kültürel ve etik boyutlarının da dikkate alınması gerektiğini belirttiler. Teknopedagoji kavramı çerçevesinde, öğretmenlerin dijital yetkinliklerinin artırılması ve bu süreçte desteklenmesi gerektiği vurgulandı.

Gelecek Adımlar

Çalıştayın sonuç raporunda, öğretmenlerin yapay zekayı daha etkili kullanabilmeleri için gerekli eğitimlerin verilmesi, dijital okuryazarlığın desteklenmesi ve veri kültürünün öğrencilere kazandırılması gibi öneriler yer aldı. Bu öneriler doğrultusunda, Maya Okulları ve Öğretmen Vakfı, eğitimde yapay zekanın yaratıcı ve verimli kullanımı için yeni projeler geliştirmeyi planlıyor.

Çalıştay raporumuza aşağıdaki bağlantı adresinden ulaşabilirsiniz.

Hakkımızda

Ziya Hoca'nın Perspektifi

Ziya Hoca’nın paylaşımlarını;

Ziya Hoca’nın Perspektifi bölümünde bulabilirsiniz.

Bu yazıları da inceleyebilirsiniz

Bir Öğretmenden Bin Öğretmene

Menü